Project Description

MeesPierson verdubbeling online leads

Status: Project gestart als medewerker van Online Dialogue, nu ingehuurd vanuit Online Dialogue Freelance/Interim Netwerk. 

Is Private Banking een dienstverlening waarvoor je online klanten kan werven? Traditioneel is het een dienst die draait om persoonlijk contact en advies. Toch is het team van Online Dialogue (Michiel Jansen, Jules Stuifbergen en Ton Wesseling) samen met het team van ABN Amro MeesPierson in 2014 de uitdaging aangegaan om het aantal online leads te verdubbelen.

 

Hoe dat lukte? De uitkomst is verrassend!

 

MeesPierson is niet een website waar je in twee weken honderden leads of conversies hebt om mee te testen. A/B testen is dus ontoereikend en daardoor is er een Growth Hacking strategie nodig.

Growth Hacking is:

1. Klein Multidisciplinair team; Marketing, Data en Private Banking kennis bij elkaar brengen 

2. Veel uitproberen in korte tijd: Kleine snel uitvoerbare wijzigingen aan onderdelen van de site, content of mail en andere marketingkanalen uitproberen. Waarom snel? Omdat je anders niet leert wat werkt en wat niet.

 3. Cultuur: Growth hacking werkt als je veel optimalisaties uitprobeert. En als je veel uitprobeert ga je onherroepelijk dingen tegenkomen die NIET werken. De kunst is om die pogingen niet als mislukking maar als informatie te zien en er met het team goed naar te kijken. Waarom doet je optimalisatie niet wat je denkt: daar ligt vaak een belangrijk puzzelstuk van wat WEL gaat werken.

 

Waar toepassen: het uitproberen van veranderingen heeft alleen zin als ze zich bevinden op die plekken waar bezoekers komen en waar je impact kan maken. Om deze reden is data en analyse belangrijk. Welke paden leggen mensen af op de site, en waar kan je ze ‘raken’. Het is datagedreven manier van Growth Hacken die succes heeft gebracht. Dus Inspiratie + Data.